Toeristen

2 juli 2009 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

Gisteren heb ik een marathonsessie gedaan, meer dan 40 km in de moordende hitte.  Ik was om 5u vertrokken om de warmte toch een beetje voor te zijn en terwijl de dag zich ontvouwde besliste ik om door te stappen tot Châlons-en-Champagne.  Het is me eigenlijk zonder al te veel problemen gelukt maar ik was toch een ietsie pietsi kapot toen ik hier toekwam :-).  De krampen in mijn voeten waren erg gisteren en mijn rug en arm doen nog steeds pijn van mijn val in Reims.

Vannacht dan ook een slaap-marathon gehouden, ik heb 12u geknort.  En vandaag hang ik de toerist uit!  Lekker geen wandelbottinen aan  maar op mijn sandalen door de straten slenteren en de bezienswaardigheden op mijn gemakje bekijken.  Zalig!  En staks leg ik me op mijn plekje op de camping lekker in de schaduw met een boekje tussen al de andere toeristen die daar zijn toegekomen.  Ik ga hen lekker stiekem van achter mijn boekje bestuderen, die echte camping-toeristen met hun grote mobilehomes en caravans en de enkele avontuurlijke fietstoerist die daartussen zijn tentje heeft opgeslagen.  Lekker mensjeskijken:-).

1. bert bouwman:
    Lieve Tonia,

Wil je even laten weten dat ik met heel veel plezier je avonturen lees, echt heel vermakelijk maar vooral bewonderenswaardig. Zoals je weet ben ik zelf ook een "enorme" wandelaar, dus ik kan me prima verplaatsen in de inspanning die je iedere dag moet leveren...
    Liefs,
    De(Nederlandse) Bertje
  2. anneke:
    hey tonia,
    er id inderdaad niks leuker dan toeristjes bekijken.
    maar die met hunne grote mobilehomes en carvans zullen wel veel hollanders zijn. dus zeker een de moeite om te zien! het weer is hier al even heet als bij u maar voor ons betekend dat vooral veel cava en veel rust! maar voor u echt zweten!
    we zullen van bij de cava eens aan u denken!!!!
    groetjes
  3. vicky:
    Hey Tonia,
    Elke dag kijk ik even hoe het met je gaat. Ik sta er van verwonderd hoe ver van huis je al bent.
    Maar niet moeilijk... 40 km/dag wandelen, dat is niet niks...en dan nog in die hitte!
    Proficiat!
    Ik hoop dat je voor jezelf ook de rust kan vinden waar je naar op zoek was.
    Groetjes
    Vicky
  4. Samira, Sulliman, Hamza en Bilal:
    3 juli 2009
    Hey Tonia, Wow meer dan 40 km, een pluim voor jou, ik zou niet eens 10 km kunnen doen, tja je weet dan ook hoe sportief ik ben hahaha :-)

Ik wens je veel plezier en genot, ontspanning en innerlijke rust.
    Dikke kus Sam, XXX...