Hot

30 juni 2009

Mannekes het is hier heet! Vanmiddag was het bijna 40 graden.  Ik weet het, ik mag niet klagen (ik roep altijd hoe heter hoe beter) maar ik kwam echt niet vooruit vandaag.  Ik ben nu in de Champagne-streek en dat betekent geen bossen meer en weinig schaduw.  Naast de liters zweet die ik heb verspeeld vandaag was het wel een leuke dag.  Vanmorgen heb ik een ontbijtje gekregen van de concierge van het maison Saint Sixte.  Ik zat in de eetzaal waar Paus Johannes Paulus een mooi diner voorgeschoteld kreeg bij zijn bezoek aan Reims.  Zou me dat nu een beetje heiliger maken :-).  Bij het stappen langs het kanaal kreeg ik het gezelschap van een student die aan het joggen was, Yann.  Leuke jongen;-).  Hij vertelde me dat de examens al een tijdje gedaan zijn maar dat de studenten hun uitslag niet krijgen omdat de profs staken.  Frustrerend!

Ik had Yann nog maar net achtergelaten en wie kwamen daar aangefietst.  Ja hoor mijn friese engeltjes. We hebben ineens een wandeldate geregeld voor zaterdag.  Dan stappen we samen naar Vitry-Le-Francois.

Na een flinke klim tussen de wijnvelden ben ik dan rond het middaguur Verzy binnengestrompeld.  Ik zag het naamplaatje van het dorp nog maar net of ik werd al aangesproken door een chauffeur die verantwoordelijk bleek te zijn voor het parochiehuis waar pelgrims gratis mogen logeren.  Ik had weeral een heel huis voor mij alleen.  Ik krijg veel ruimte op deze reis :-).  Tegen de avond kreeg ik toch nog gezelschap.  Ik had al geschreven dat ik verwachte Filip nog te zien en ja hoor.  Hij had een slaapplaats gevonden voor zijn paard maar nog niet voor hemzelf.  Zijn reis zit er spijtig genoeg (voorlopig) op.  Zijn paard kan niet meer.  Ik hoop voor hem dat hij de reis nog kan hervatten want het deed hem zichtbaar deugd.  Ik wens hem in ieder geval heel veel succes, in de reis van het leven.