Eenvoud

31 juli 2014 - Bolsena, Italië

Een van de zaken die me het meest aanspreken in het leven als pelgrim is de eenvoud van het bestaan.  Het leven bestaat voornamelijk uit wandelen, eten en slapen.  Alles wat je bezit draag je op je rug en ’s morgens ben je niet bezig met vragen zoals “Wat zal ik eens aandoen vandaag”. Zalig!  Dat stuk eenvoud neem je ook mee nadien.  Bert bracht een grote zak voor me mee met allemaal frisse kleren.  We zijn nu 2 weken verder en van al die kleren heb ik nog niet veel aangehad.  Ik blijf teruggrijpen naar mijn vertrouwde wandelplunje :-). Ik lijk ook opeens zoveel te bezitten, veel te veel. Heel fijn aan dit alles is dat je enorm blij bent met kleine dingen.  Het zien van een hert dat de weg oversteekt kan me extatisch maken voor de rest van de dag.  Een klein vogeltje dat vrolijk rondhuppelt, kan me lange tijd fascineren.  Een lieve blik van Bert laat mijn hart een sprongetje maken en een warme douche laat me tevreden zuchten.  Geluk zit vaak in hele kleine dingen.  Gisteren vierden Bert en ik ons ‘23 jaar-samen’.  Om dit te vieren hebben we een dure aankoop gedaan : een tweepersoons-luchtmatras van wel 26 euro. We waren hier zo blij mee!  En vandaag hebben we ons campingtafeltje en stoelen verhuisd naar het strandje van de camping om daar, begeleid door een symfonie van golven, onze pasta-courgette te verorberen.  Genieten man! Eenvoud, nog iets om terug in mijn rugzak mee naar huis te nemen.  BTW : het zonnetje is er terug, nog iets om een glimlach op onze gezichten te toveren en Rome komt dichtbij.  Nog zo’n 135km te stappen.

1. Nele:
    3 augustus 2014
    Tonia,
    het is super leuk om je verhalen te lezen. Je bent bijna aan je bestemming. Geniet ervan en tot binnenkort.

groetjes Nele
  2. Erika:
    4 augustus 2014
    hé tonia, bedankt voor je berichtje! Ik ben uit het ziekenhuis, heb nog wel pijn, maar na een geruststellende scan heb ik vanmorgen gehoord dat ik op reis mag vertrekken. Ik ben binnenkort in de hak van Italië: Bari, Alberobello enzo. Stel dat je in de buurt bent, geef dan een mailtje of smsje. Liefs erika
  3. Christiaan:
    7 augustus 2014
    Mooi... Geniet van alle geuren en kleuren die je tocht opfleuren!
  4. Kroketje:
    11 augustus 2014
    Ik ga ook eens alleen op stap moeten gaan om al die fijne zaken te mogen ontdekken bij mezelf. Eenvoud, klinkt uit jouw verhalen prachtig!
  5. Kroketje:
    11 augustus 2014