Een luxedagje

28 juni 2014 - Yvorne, Zwitserland

Vandaag was een perfecte dag om te bekomen van de pijntjes van dag 1.  Een wandeling van 20km, hoofdzakelijk rond le Lac Leman (lekker plat dus), met een klein, licht rugzakje en dat in heel fijn gezelschap.  Mijn gastheer Vincent was mijn gids voor de dag en wist me vanalles te vertellen over de streek, de Zwitsers, de evenementen (in Montreux waren ze volop bezig met de voorbereiding van het jazz-festival), de locale beroemdheden (Charly Chaplin en Freddy Mercury kregen hier allebei een standbeeld) enz.  Samen hebben we ook uitgebreid gefilosofeerd over het leven en genoten van de prachtige natuur om ons heen (o.a. veel reigers gezien vandaag).  Een mooi dag die werd afgesloten met een heerlijk maal (dank je Severine!).  Het is ongelooflijk hoe ik na 2 dagen onderweg alweer zoveel meer appreciatie heb voor elke hap die door mijn mond gaat.  Het feit dat ik ongeveer om de 2u honger heb als een beer zal daar wel voor iets tussen zitten, maar ik proef alles ook veel beter.  Ik word helemaal blij van een eenvoudig pindanootje of een stukje necatarine.  Ik voel gewoon dat het mijn lijf deugd doet.  Een lijf waarvan de spieren toch wel wat pijnlijk aanvoelen.  Een lijf waarvoor zo'n dag als vandaag aanvoelde als pure luxe.

1. Vincent en Severine:
    28 juni 2014
    Met heel veel plezier gedaan! Een prachtige ervaring, 1 dag in het leven van een pelgrim, door de natuur stappen en lekker genieten. We wensen je een fantastische reis naar Rome na deze goede start!
    Groetjes,
    Vincent en Severine