De eerste kus

30 juli 2009 - La Châtre, Frankrijk

Vandaag 18 jaar geleden raakte mijn ventje zijn lippen voor het eerst de mijne.  Ik wil hem dan ook zeer graag bedanken voor 18 prachtige jaren samen.  Lieveke, dank je voor je inspiratie, je openheid, je geduld, je medeleven en je zachtheid.  Dank je omdat je een zeer speciaal mens bent en je je leven met mij wilt delen.  Dank je voor je steun bij dit avontuur.  Dank u lieve schat vor alles. Ik zie je graag!

Ik kan het internet hier nog 5 minuutjes gebruiken en ik heb zoveel te vertellen.  Laat ik kort zeggen dat ik weer zalige dagen achter de rug heb. Ik ben in de watten gelegd door een Fries koppel (ik denk dat ik maar eens naar daar ga verhuizen want alle Friesen lijken super lieve mensen te zijn:-) op de camping van Saint-Amand-Montrond (thee, dineetje, hulp bij het plakken van mijn matje dat lek is, een kussen en deken en een hele mooie brief en Hollandse snoepjes) en gisteren waren het de Belgen die me hebben verwend.  Ik heb gisteren een pelgrim-behandeling deluxe gekregen.  Mijn rusgzak is heel de dag gedragen, ik heb een superdiner voorgezet gekregen samen met Belgisch bier, jawel, lekker cake als 4-uurtje en ik heb zalig geslapen in de herberg die beheerd werd door Joseph en Marie-Claire.  Ik wordt echt een verwend nest :-)

1. Op de Beeck Isolde:
    30 juli 2009
    Als je zo verwenning ontdekt op pelgrimsweg,mag je soms denken dat het leven u toch ook verwent? Stap dapper door en ontdek nog meer!!! groetjes van beide,
    Isolde
  2. Rinze en Anneke:
    30 juli 2009
    Lieve Tonia,
    het blijft smullen van alle stukjes die je op je blog tovert. Fijn dat je geniet en vindt wat je aan het zoeken was. We zijn blij voor je dat je op je tocht zoveel leuke mensen en mooie dingen tegenkomt.
    Bedankt dat je al zoveel voorwerk voor ons doet, op deze manier weten we al een hele boel van wat ons volgend jaar weer te wachten staat. Ga lekker verder genieten, we blijven lezen en smssen. Liefs Rinze en Anneke.
  3. Catherine:
    31 juli 2009
    wat prachtig Tonia! en Bert , goed van die eerste kus!! mooi, mooi, mooi!!
    xxx Catherine
  4. Miek:
    31 juli 2009
    Hoi lieverdje,

Met nog meer bewondering volg ik jouw tocht, nu ik die zware rugzak van jouw heb gevoeld ;-)
    Doe zo voort!

Dikke knuffel
  5. Kroketje:
    2 augustus 2009
    Hé stappertje, wij zijn terug van vakantie en het was ZALIG !! Eindelijk heb ik de tijd gevonden om al jou belevenissen van de tussentijd te lezen... Toen je vertrok dacht ik ... dat zullen veel eenzame momenten worden voor Tonia. Gelukkig had ik het mis want zo te lezen ontmoet je héél veel 'zielsgenoten'. Echt tof!! Ook fijn dat je Bert toch niet heel de tijd moet missen!! En ja 18 jaar is ook alweer een hele tijd! PROFICIAT SAMEN !!!! Ik hoop dat je innerlijke rugzak nog veel mooie momenten mag vullen en je het avontuur 'heerlijk' blijft vinden! Geniet er ten volle van en....september komt nu toch al veel dichter bij !! Tot je volgende berichtjes! xxx
  6. Joseph et M-Claire:
    3 augustus 2009
    Tonia,
    Bravo pour ta marche et bonne continuation.
    Au plaisir de te revoir un jour.
    Joseph