I did it!

2 juli 2014 - Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland

Het heeft gelukkig geen bloed, wel heel veel zweet en net geen tranen gekost, maar ik ben er geraakt! 12 u staptijd, 25 km en 1600m klimmen. De pyreneen overgaan was een klim van 1200m maar hier moest ik toch een serieus tandje voor bijsteken. Het weer zat me ook niet echt mee. Het heeft bijna heel de dag geregend en op het einde moest ik door een dichte mist door sneeuw ploeteren. Maar ook op een dag als deze zijn er hoogtepunten. In het restaurant bv waar ik ' s middags een lijfverwarmend soepje ging eten, hadden ze warme blazers in de toiletten. Ik heb me daar lekker Madonna-in-haar-jonge-jaren- stijl staan droogblazen. In datzelfde resto'ke hoorde ik dat de Belgen door de 8e finales zijn geraakt, yipee. De liedjes "Happy", de 7-ling bij de poes van tante Loes" (dank je Sofie) en "Pour un flirt avec toi" ( jawel ook opgepikt bij de soep) hielpen me doorzetten op de moeilijke momenten. En toen het echt niet meer ging hebben Michael, Madonna, Justin, Bruno en nog een hele bende andere vrolijke muzikanten me erdoor gesleept. Wisten jullie trouwens dat Erotica heel mooi mixed met koeienbellen :-). Aangekomen in het klooster op de Col Saint Bernard kreeg ik onmiddellijk een lekkere warme tas thee aangeboden ( die ik zeer dankbaar heb aanvaard) en op de kamer ontdekte ik mijn eerste fellow- pelgrim , de Italiaan Frederico. Hij is een moedige 60'er die naast de route naar Compostella ook al een stuk van de route naar Rome in de benen heeft en die naast nog een stuk van de Via Francigena deze zomer ook nog een stuk van de route naar Jeruzalem wil doen. Hij is op zoek, vertelde hij me, maar hij weet niet naar wat. Het brengt hem in ieder geval in beweging. Het absolute hoogtepunt van de dag was toen ik na 3 dagen afgesloten te zijn van de wereld ( er was iets mis met mijn gsm) eindelijk de stem van Bert hoorde. En toen kwamen de tranen toch nog maar dat zijn blije tranen, die mogen in overvloed vloeien!