A perfect day

9 september 2009 - Itero de la Vega, Spanje

Opgestaan na een zalige nachtrust ( geen snurkers in de kamer, zalig :-)), na een snel ontbijtje wachte de Camino op me met een knisperende frisheid en een lucht gevuld met paarse, rode en oranje strepen. Na een kort bezoekje aan het vervallen maar prachtige klooster San Anton 2e ontbijt ( ik vreet me te pletter deze dagen :-)) in het pittoreske Castojeriz.  Genoten van een gesprek in rad Spaans met een Spanjaard van 77j met sterretjes in de ogen.  Lief telefoontje van Bert uit Nieuw Zeeland voor een fikse maar prachtige klim naar de hoogvlakte de Messeta.  Bovenaan reünie met Camino-vriendjes en vriendinnetjes.  De temperatuur was ondertussen geklommen naar een graad of 30 maar een lekker briesje maakte er perfect wandelweer van en de zon gaf een zeer zachte glans aan het landschap. Tegen een uur of 2 gestopt aan de Ermita de San Nicolas, een klein gerestaureerd tempelierskerkje dat vandaag dienst doet als herberg voor een zeer select groepje pelgrims (slechts 10 slaapplaatsen).  Ik was een van de gelukkigen die kon genieten van de goede zorgen van Giuseppe en Giovanni, 2 charmante Italiaanse heren die ons hebben verwent met een zalig diner bij kaarslicht (geen electriciteit hebben,  heeft soms zeer charmante gevolgen).  Klein feestje gehouden omdat het mijn 90e wandeldag was ( en dit op 09/09/2009) en Marcel´s 100e ( Zwitser die vertokken is aan de grens tussen Zwitserland en Duitsland) en daarna genoten van een prachtige sterrenhemel ( ik heb in heel mijn leven nog nooit zoveel sterren gezien) terwijl Giovanni met zijn gitaar zorgde voor wat achtergrondmuziek.  Het was echt een perfecte dag!

1. Ilse D:
    10 september 2009