Vézelay

18 juli 2009

Mijlpaal 2 is bereikt, ik ben toegekomen in Vézelay! 780km hebben mijn voetjes al gestapt en de beloning was groot, want mijn ventje en schoonouder stonden me hier op te wachten. Het weerzien was zeer ontroerend en zeer intens (ik hoef er geen tekeningetje bij te maken :-) ) Na al die kilometertjes is het tijd om een tussentijdse balans op te maken. Wat heeft deze reis al voor me gedaan tot hiertoe? Als ik terugkijk komt er een groot gevoel van dankbaar in mij naar boven. Dankbaarheid voor de kracht van mijn lichaam. Het heeft al wat afgezien (val in de Ardennen op mijn knie, val in mijn kamer in Reims, blaren, rug- en schouderpijn van de rugzak), maar het wordt elke dag sterker en sterker. Dankbaarheid voor mijn mentale en emotioele kracht. Ik heb het in het begin moeilijk gehad om los te laten. Ik miste iederen enorm en als ik dacht aan de warmte van thuis, prikten de tranen meermaals achter mijn ogen, maar ik heb doorgebeten en ben er enorm blij om. Dankbaarheid voor de schoonheid van de weg. De natuur bezorgt me momenten van pure rust, verbijstering en soms zelfs extase. Dankbaarheid voor de fantastische mensen die al heb ontmoet. Dankbaarheid voor alle mensen die me steunen (dank u voor alle berichten op deze blog, alle smsjes, telefoontjes en emails. Het doet deugd te horen dat jullie een stukje met me meegenieten). Dankbaarheid voor alle bezoekjes (vandaag speciale dank aan Kay en Joke en hun bloemenhulde en aan Theo en Liliane). Dankbaarheid voor alle lessen die ik al heb geleerd. Dankbaarheid voor alle angsten die ik al heb overwonnen. Dankbaarheid voor het stukje rust dat ik heb gevonden. Dankbaarheid voor het verdriet dat ik heb laten gaan. Dankbaarheid voor alle liefde en vriendschap in mijn leven. Dankbaarheid voor deze weg.

1. annie:
    19 juli 2009
    Meisje , een super dikke proficiat!Jij bent een echte pelgrim!
    Ik ben dankbaar dat ik jou ken!!
    heel dikke knuffel en tot ...
    Annie
  2. Tom (alias Kalekop):
    19 juli 2009
    Toontje, jouw boeiende levenstocht dwingt zo enorm veel respect af. Het is echt formidabel om telkens je reisverslagjes te kunnen lezen. Het maakt heel je onderneming ook een héél klein beetje tastbaar voor iedereen die in je avontuurlijke gedachten meereist richting zuiden. Vele mensen in hun jachtige leventje (zoals ik) koesteren stilletjes eenzelfde uitdaging, maar komen er niet toe. Drogredenen en excuses bij de vleet, maar jij doét het gewoon. Daarom, eens te meer: alle bewondering voor je levensvisie en doorzettingsvermogen, en voor de manier waarop jij en Bertje elkaar alle liefdevolle ruimte gunnen voor zelfontwikkeling! Ik denk dat dit het waarachtige gelaat is van (opr)échte liefde en diepe vriendschap!

Doe dat daar nog goed, en we kijken alvast uit naar uw volgende anekdotes en belevenissen.

Tom, Cathy & Elien X
  3. Ron Van Daele:
    21 juli 2009
    Hoi Tonia,

We zijn net terug uit vakantie in het noorden van Spanje. Als de temperatuur er blijft zoals nu, dan staan je nog enkele snikhete dagen te wachten. Ik heb dagelijks kunnen genieten van je reisverslagen en wens je nog veel prettige ontmoetingen, een diepe zelfreflectie en de moed om door te gaan tot het einde.

Ron
  4. Rinze en Anneke:
    21 juli 2009
    Lieve Tonia,
    Van uit Friesland van harte gefeliciteerd met het behalen van mijlpaal2.We lezen met plezier jou blog om nog een beetje in het loop gevoel te blijven. Het is net of we (nog) met je mee lopen. Wij wensen veel sterkte en gezondheid toe voor de volgende mijlpaal.
    Veel liefs Anneke en Rinze en een paar dikke kussen van ons XXX
  5. Catherine:
    22 juli 2009
    Hey lieve schat,
    je bent zo flink bezig! Je hebt je "zwaard" reeds verdiend (dixit P. Coelho - "de weg naar Santiago"). Ik stuur je vele kussen en magie toe voor je magische tripen we communiceren nog via andere kanelen. Tot spoedig!!! xxx
  6. Leta jongmans:
    24 juli 2009
    Ik voel in deze tekste dankbaarheid, maar ook verdriet, liefde , en vreugde.
    IK bewonder je kracht en doorzetting, je zoektocht naar jezelf, en het deel van jezelf dat je nu hebt gevonden.

Veel liefs leta.
  7. Miek:
    26 juli 2009
    Dag lieverdje,

Ik heb intens genoten van onze ontmoeting in Nevers. Ik voelde me echt weer 16 jaar toen ik met jou 's nachts lag te giechelen in bed ;-)

Ik heb je stiekem extra energie gestuurd nu ik heb gevoeld hoe zwaar je rugzak is die je dagelijks met je mee sleurt! Chapeau! Sterke madame! Van uw soort moesten ze er meer maken ;-)

Dikke knuffel en ik weet alvast dat jij het kan!

Miek
  8. Babs:
    26 juli 2009
    Waauw meid, heel knap gedaan!
    Net terug van een weekje aan de kust met de kids en loop dus nu wat achter met lezen van je berichtjes, weer helemaal bij nu! Ik sta verwonderd te lezen over je minnekes en pluskes van de reis maar vooral je doorzetting is bewonderenswaardig!Keep going...
    Babs
  9. Ilse D:
    27 juli 2009
    Hey Tonia,
    Een weekje vakantie gehad en nu lees ik ineens 3 berichtjes na elkaar. Héérlijk !
    Fantastisch dat je op jouw weg al zoveel mooie dingen hebt mogen beleven. En dat jouw voetjes die vele kilometers overleefd hebben ;-)
    Ik wens je nog veel sterkte, prachtige verrassingen, megaveel geluk en mooie ontmoetingen toe tijdens deze ongelooflijke tocht ! Een dikke knuffel uit Sint-Niklaas.