Verliefd

25 juli 2014 - Siena, Italië

Het is officieel, ik ben verliefd op Italië! We worden overspoeld door zoveel mooie dingen.  Mijn zintuigen kunnen het niet allemaal registreren. Ik moet zeker nog een paar keer terugkomen om het allemaal goed in me te kunnen opnemen :-).  Vandaag ben ik met Wendy en Bert van Monteriggioni naar Siena gestapt.  Een prachtige wandeling door bossen, weilanden en pittoreske dorpjes naar een prachtige stad. Onderweg springen de mooie vergezichten, prachtige bloemen, lanen met cipressen, kasteeltjes, enz. op ons af.  Van alle steden die we ondertussen samen hebben bezocht (Lucca, Firenze en Siena) is Siena de stad die onze harten heeft gestolen.  In alle 3 de steden wordt je ondergedompeld in de boeiende Italiaanse cultuur maar in Siena heerst er een speciale sfeer.  Je vindt er een rust die je in de andere steden niet vindt, ook al lopen er ook hier hele horden toeristen rond. En zoveel mooie details.  Ik heb iets met mooie houten deuren en deurkloppers en heb er nog nooit zo´n mooie gezien als in Siena.  Verder ben ik hier in Italië verliefd geworden op de warmte en hartelijkheid van de mensen en ... op het eten natuurlijk.  De liefde gaat niets voor niets door de maag.

1. Diane:
    26 juli 2014
    Genieten was toch je missie hé, op deze tocht. Dat lijkt precies goed te lukken! :-)
  2. Chris:
    27 juli 2014
    Ongetwijfeld een liefde die je deelt met velen. Toen ik voor het eerst in Italië kwam, had ik zoiets van mooi, maar gooi de Italianen buiten. (Die kunnen zo'n kabaal maken voor niks he). Maar eens je ze kent, hebben hun woorden en vooral gebaren en gezichtsuitdrukkingen een ongelooflijke charme. Ik ben ook al jaren verkocht. :-)
    Geniet ervan !
  3. Erika:
    27 juli 2014
    Goh, wat een toeval! twee weken geleden een weekje Italië gedaan (Bari) en totaal verliefd teruggekomen. Prachtige mensen ontmoet daar. Zo verliefd dat ik op 9 aug terug vertrek tot 23 aug. Misschien kunnen we elkaar daar nog ergens ontmoeten?
  4. Kroketje:
    11 augustus 2014
    Eindelijk zelf een beetje tijd gevonden om verder te lezen want het is zomer en dan leven we niet veel in-huis. Zalig dat je officieel 'verliefd bent op Italië'! Zelf ben ik er nog nooit geweest maar ik ga zeker ook zelf eens op verkenning. :)