Een toevallige ontmoeting

13 juli 2009 - Étourvy, Frankrijk

Claude Sauvageot, een naam die ik niet snel zal vergeten. Hij is cineast, schrijver, fotograaf en was lang oorlogscorrespondent. Hij is half doof omdat hij in een tank zat, tijdens een opdracht, die ontploft is. Hij werd ooit gebeten door een cobra in India.  Hij heeft 3 maanden met moeder Theresa gewerkt. Hij verloor zijn vrouw en zoon 1,5 jaar geleden in een auto-ongeval.  Hij overleefde een speciale vorm van longkanker (cfr.  Steve Jobs).  Hij nam foto's van mensen die neergeshoten werden in  Congo en Cambodja. Hij woont in Parijs maar heeft een 2e huis in Etourvy, waar ik hem ontmoet terwijl ik op zoek was naar een winkel. Hij is 73 jaar.  Zijn ogen twinkelen terwijl hij ons zijn verhalen verteld.  Hij heeft mij en Fabrice aangeboden een dag bij hem te logeren en dat hebben we dankbaar aangenomen (Fabrice heeft grote blaren op zijn voeten en ik, ik ben een beetje moe na meer dan een maand stappen.)  Hij toonde ons net de film die hij heeft gemaakt over een super-project in India.  Zijn huis is gevuld met boeken, prachtige foto's, koekjes, de geur van een openhaard en heel veel warmte.  Wij zijn weer grote gelukzakjes.

1. Leta jongmans:
    Hallo pelgrimsvrouw..

Ik geniet ook van je verhalen..
    <ik bewonder je kracht doorzetting je avontuurlijkheid..

Ik geniet ervan.. veel groetjes leta.
  2. Yves Lemaitre:
    13 juli 2009
    Goh Tonia ... ik ben nog maar een enkele keer op je blog gaan kijken maar heb wel in 1 keer bijna alles gelezen. Wat een ervaring en courage je moet hebben om alles zomaar een paar maanden achter te laten. Chapeau en geniet er nog maar van.
  3. Babs:
    13 juli 2009
    Waauw! Ik kan me inbeelden dat die man wat te vertellen had en ja, Indie, dat is ook je ding hé?
    In ieder geval geniet maar van alle boeiende "rencontres" en laat ons maar mee genieten!
    Ik kijk een stukje mee vanuit 17e verdiep van de Antwerp Tower in jou richting... enjoy enjoy!
    Babs
  4. Lan:
    14 juli 2009
    Hoi Tonia.

Wij zijn vereerd dat wij jouw cadeau mochten zijn en hopen dat je nog heel veel geschenken tijdens jouw tocht mag ontvangen.
    Vanaf nu gaan we je met heel veel plezier volgen.

Blijf genieten!!

lan en Ilna
  5. erna en luc:
    14 juli 2009
    hey tonia tof da je zo iemand heb ontmoet.wij vertrekken nu donderdag avond naar het noorden van spanje nog veel geluk gewenst en mss tot een van de goe vol houden he groetjes erna en luc
  6. Op de Beeck Isolde:
    16 juli 2009
    Hello Tonia,
    Loop je ongeveer halverwege de afstand van je pelgrims avontuur? Normaal dat je bottinen hun zolen verslijten!Er zijn nog vele goeie mensen op deze aarde, Rapid sercice shoenlapper... Ik lees over al die positieve ''cadeautjes''....geweldig tof!!!!
    Hou de moed erin en een beetje werk met het opbergen van een maximum positive ervarigen .
    In de hard-disk van uw hoofdje, rugzak is zwaar genoeg! Groetjes van Serge .
    Isolde