Tevreden met weinig

2 augustus 2009 - Crozant, Frankrijk

Vandaag slaap ik in de gite provisoire van Crozant.  Dit betekent in mooi Frans dat ik in de kantine van de school slaap :-). Ik slaap op turnmatjes en i.p.v. een warme douche heb ik het moeten stellen met een kattenwasje met koud water.  Maar ik ben echt superblij met deze slaapplaats.  Het weer is vannacht omgeslagen van mooi en heet naar regenachtig en koud.  Normaal gezien zou ik vannacht hebben liggen rillen in mijn tentje maar nu heb ik een droog onderkomen met een toilet binnenshuis én een keuken.  In de kast heb ik pasta gevonden, achtergelaten door een pelgrim die me is voorafgegaan.  In een plaatselijk winkeltje heb ik spagettisaus en een courgette gevonden en dat heeft er allemaal samen voor gezorgd dat mijn maag goed gevuld is.  En ik had nog wat chocolade als dessert :-).  Bovenop dat alles biedt het plaatselijk cafe gratis internet aan.  Het leven kan toch zo schoon zijn he!

1. annie:
    2 augustus 2009
    Hola mi pelgrima,
    Hier in België is het vandaag ook regenachtig en koud. Blij dat jij een droog en warm onderkomen hebt !Morgen hopelijk weer een stralende zonnige dag voor jou!
    hasta lego.
    Annie
  2. Tante Ly:
    2 augustus 2009
    Hallo pelgrim
    Op vakantie in Oostenrijk heb ik meermaals aan je gedacht.Wij met een klein rugzakje de berg op s'avonds kei kapot maar na een douche en een goed bed gauw vergeten.
    Daarom Tonia vinden we je een echte straffe madam doe zo verder.
    Theo en Lydia
  3. Lan:
    3 augustus 2009
    Hoi Tonia.

We zijn blij dat we jouw tocht op deze manier kunnen volgen. We hebben maar kort in elkaars nabijheid vertoeft, maar toch ben je bijna dagelijks op enig moment in onze gedachten. Veel mensen hebben wij van onze ontmoeting met jou verteld en het is veelal ongeloof dat ons dan ten deel valt. Ongeloof en ontzag. Hou je sterk en blijf genieten. Groeten uit Nederland.
  4. Chris Baetens:
    5 augustus 2009
    Dag Tonia,
    Je kent mij niet persoonlijk, maar ik ben een oud-collega van je schoonpa en ondertussen zijn mijn man en ik ook bevriend geraakt met je schoonouders, vandaar... Ik kan me voorstellen dat je tijdens zo'n tocht met jezelf geconfronteerd wordt en heel veel dingen gaat relativeren. Via deze weg wens ik je "merde" toe en als Theo en Lil één dezer in je buurt zijn, groet ze dan van mij.
    Ik hoop dat je mag vinden waar je naar op zoek bent...MVG, chris Baetens