Stilletjesaan

15 september 2009 - León, Spanje

Stilletjesaan komt de eindmeet in zicht.  Ik ben vandaag aangekomen in Leon, de laatste grote stad voor Santiago.  Nog 13 dagjes stappen en ik ben in de heilige stad en dan nog 3 dagjes verderwandelen en ik ben in Finestera, het einde van de wereld en het einde van mijn reis.  Dat het einde in zicht is begin ik ook te voelen.  Ik heb een hele zomer mogen genieten van geweldig weer en warme temperaturen maar vanmorgen was het verdomt koud, brrr precies België :-).

Net mijn vluchten naar huis geboekt.  De afstand waar ik meer dan 3,5 maand over zal gewandeld hebben, zal ik overbruggen in ongeveer 8u met een tussenstop van bijna 5u in Madrid, beetje beangstigend :-).

1. Ann:
    Lieve Toinia,
    ik volg je op de voet via de leuke verhaaltjes die je plaatst, ik heb zoveel bewondering voor je en ben ook heel trots op je. Geniet de laatste kmtrs en van alle mooie ontmoetingen.

blijf wel.
    Ann
  2. Catrien:
    Hoi Tonia,

Hoi Tonie,

ik meen enige weemoed te bespeuren. Ook dit laatste stukje blijven genieten, ondanks misschien de kou.
    Ik wens je nog veel plezier en laat je niet van de wijs brengen dat het bijna aan het einde is. Je kan je verder leven hierop nog terug kijken en je neemt het dus voor de rest van je leven met je mee.
    groetjes catrien
  3. Mark:
    Beste Tonia,

Ik kan er moeilijk bijkomen dat een mens op een zomer zo ver kan stappen. Dat je deze afstand relativeerd door zo maar even te stellen dat je op een paar uur en een tussenstop van een paar uur al terug bent, getuigt van een enorm relativeringsvermogen. Het is inderdaad een beetje onwezenlijk.

Toch doet dit niets af aan de enorme prestatie die je fysiek maar vooral ook mentaal neerzet. Ik doe er mijnen hoed voor af en wens je de nodige kracht voor de finale van je tocht. Wat ik zeker weet is dat het dan niet gedaan is, maar dat je nog vele jaren kracht zult putten uit deze enorme levenservaring en kennis van jezelf ! Daar ben ik echt jaloers op maar uiteraard staat het mijzelf en ieder ander vrij om er zelf ook eens aan te beginnen :-).

Vele groeten,
    Mark
  4. T.Alma:
    16 september 2009
    Eindstreep in zicht meisje , nog enkele dagen stappen en en dan is je doel bereikt ! Proficiat hoor . En wat een rijkdom breng je dan weer met je mee naar ons koud al herfstachtig belgiekske .....
    geniet nog van alles.....
  5. Op de Beeck Isolde:
    16 september 2009
    Hallo Tonia,
    Nabij''het einde''behoord er altijd een nieuw woord en feit: BEGIN!Na''op weg naar mezelf''ga je iets nieuws beleven en waarschijnlijk op een andere wijze, een ander leven. Met plezier je terug te vinden tussen alle -thuis-vrienden.Doe het dapper door en steek al je zaken vol met camino reserves!!!
    Geniet ervan tot het laatste stapje!!!
    Isolde