Reims

29 juni 2009 - Reims, Frankrijk

Vandaag ben ik, na een superhete tocht ( het thermometertje dat ik van de VAB-collega's kreeg gaf 35 graden aan) toegekomen in Reims.  Ik keek ernaar uit om even in een stad te zijn (even lekker shoppen, terug parfum ruiken, even het toeristje uithangen, terrasje doen, ...).  De ontvangst was alleszins zeer geslaagd.  In de mooie maar vooral koele kathedraal is er een speciaal onthaal voor pelgrims.  Zij helpen je ook met het zoeken van een slaapplaats, lekker handig.  Ik ben gelogeerd in het Maison Saint-Sixe. Het lijkt een klein abdij'tje te zijn.  En, ik ben de enige gast vandaag.  Ik heb heel de building voor mij alleen.  Ik heb dan ook een kamer-upgrade gekregen : kamer met eigen badkamer voor de prijs van een gedeelde slaapzaal.  Ik ben weer eens met mijn gat in de boter gevallen.  En op de grond daarstraks :-) Ik ben in die superdeluxe kamer uitgegleden en plat op mijn achterwerk, rug en arm gevallen.  Buiten een dikke blauwe bult op mijn arm en wat rugpijn is de schade gelukkig beperkt gebleven.  Ik kan rustig verder wandelen.  En dat is wat ik morgen ga doen.  Reims heeft me haar mooie kanten al laten zien en ik kan eigenlijk niet wachten om morgen terug naar het platteland te trekken, terug naar de rust.

1. Samira, Sulliman, Hamza en Bilal:
    3 juli 2009