A perfect day

7 juli 2009 - Précy-Saint-Martin, Frankrijk

Vandaag was een van die dagen waar je heel af en toe van mag genieten.  Om 5u was ik al uit de veren want er stond weer een tocht van 40km op het programma.  Na een lekker ontbijtje ben ik op pad gegaan en het eerste levende wezen dat ik tegen kwam was een hinde die door de graanvelden sprong.  Een beetje later kwam ik mijnheer haas tegen.  Ik was waarschijnlijk nog niet goed wakker maar ik zou gezworen hebben dat hij naar me knipoogde voor hij terug de bosjes inliep :-).  Even verder zag ik 3 hertjes rondspringen in de graanvelden (even dacht ik dat het kangoeroes waren maar die leven in een ander land :-)).  Toen ik door een bos liep, kwam daar, jawel, weer een hert de hoek omkijken.  En tijdens mijn lunchpauze spong er eentje netjes voorbij mijn picknick.  Ik voelde me echt een gelukzakje.  Zoveel heb heb ik er in heel mijn leven nog niet in het wild gezien.

Vandaag was er regen voorspeld maar ik heb geen druppel gezien tot ik in de tuin van mijn huidig logeeradres stond.  Ook hier heel veel geluk want naast een zalige kamer, een prachtige tuin, een hartelijk onthaal met thee en koekjes hebben ze hier een zwembad (nu kan ik tenminste verantwoorden dat ik een bikini meesleur in mijn toch wel zware rugzak ;-)).  En als kers op de taart... ze hebben internet :-)

1. annie:
    7 juli 2009
    Hey lieve pelgrima,
    Wat geniet ik van jou verhalen. Het is net alsof ik zelf een beetje mee reis.Zalig is het om zo echt door de natuur en de mensen op jou tocht zo een beetje verwend te worden he! Vandaag heb ik een dagje gaan shoppen met een vriendin en jij was onderwerp van gesprek .....in de eerste winkel waar we stopte lagen , jawel reisdagboekjes....Ik hoop dat je het jouwe ook gebruikt, dan komt je spaanse klasgenootje weer eens om de hoek kijken!
    Dikke knuffel ,

Bon route ma cher fille.

Annie xxx
  2. Micheline:
    8 juli 2009
    En ook je ex-collega kan het niet laten af & toe je verhalen te lezen ... Good on you Tonia, go for it!
    Groetjes,
    Micheline.
  3. Catrien:
    8 juli 2009
    Hoi Tonia,
    Eindelijk je op internet gevonden. Wat leuk dat je zo geniet van de natuur en de dieren daarin. We denken regelmatig aan je en vragen ons af hoe het met je gaat. Bovenstaande zegt veel hierover.
    Een leuke verder reis
    Groetjes Hans en Catrien
  4. Rinze en Anneke:
    10 juli 2009
    Hee lieve lieve Tonia!!

Hoe gaat het inmiddels? Nog veel regen daar? Hier wel!! Alle droogte tijdens onzwe vacantie is nu weer gecompenseerd. Voor ons ben en blijf je een super sportieve kei!! Ook wij vergeten jou nooit en t.z.t willen we jullie graageen keer komen bezoeken! Liefs Rinze en Anneke
  5. Tante Ly:
    10 juli 2009
    Hallo Tonia
    Met hulp van je papa toch gelukt om op internet te geraken.Ik heb het verhaal gelezen van 7 juli en moet je bewonderen voor je doorzetting.
    We wensen je nog een leuke verdere reis
    groetjes van ons allen