Een echt pelgrimsonthaal

16 juni 2009 - Hoegaarden, België

Vandaag logeer ik voor het eerst op 'den vreemde' en ik moet zeggen ik ben hier met mijn gat in de boter gevallen.  Net zoals de vorige dagen heb ik een superonthaal gekregen. Als het heel de tocht zo gaat zijn sta ik er goed voor :-)

Jos is 3 jaren geleden naar Santiago gefietst (in een dag of 23 dus dat is goed doorgetrapt) en wil nu iets terugdoen.  Pelgrimekes zoals mezelf mogen daarom bij hem en zijn vrouw May komen logeren.  Ze wonen in een prachtig huis, een 5 km buiten Hoegaarden, met een mooie tuin waar ik zalig in vertoeft heb deze namiddag.  Jos is een voormalige resercheur die lang voor de Antwerpse politie heeft gewerkt.  We hebben een paar uur uitgebreid zitten kletsen over Compostella, geloof, criminaliteit, Antwerpen, reizen, de Spaanse cultuur, ... een zeer interessant man.  Mijn wereldje is weer wat breder geworden. En mijn lende ook :-)  Ik ben momenteel aan het uitbuiken van een zalig diner met aperitief, een lekkere bloemkoolsoep, kip met sla, gebakken aardappeltjes en een procencaalse saus en een lekkere fruitsla als dessert. Dank je May!

Vandaag ook een mooi trajectje afgelegd, veel in de velden gestapt en bijna niemand gezien.  En mogen ga ik de taalgrens over.  Gedaan met het Nederlands.  Je dois parler le français maintenant.

1. Wendy:
    17 juni 2009
    liefste zus,

ik hoor het: het gaat goed. Er zijn toch veel lieve mensen op de wereld en ik denk dar je nog veel prachtige logeeradresjes zal tegenkomen. We hebben hier een wandeltocht gemaakt van 9 uur steil een berg op en erna er weer af natuurlijk, soms een pad, soms klimmend over de rotsen en de sneeuw: tja dat heb je hier in Zwitserland. Het landschap was prachtig, maar erna weer naar beneden strompelend begreep ik het concept weer eens van vermoeide voetjes en beentjes en teenpijn. Dus ik begrijp hoe je tegelijkertijd kan genieten en afzien: Voila ik gedraag me sociaal met jou. En ik stuur je hierbij nog een pakje zon om je te begeleiden op je tocht.
    Volgende week bel ik je.

XXXXXXXX je zusje