Een nieuw stapke in de wereld

25 juni 2014

Sinds eind vorig jaar kriebelde het terug, ik wou terug op stap.  Ik was moe, uitgeput, had een platte batterij.  Geen betere manier om me op te laden dan een stapje in de wereld.  Deze keer was het niet de Camino de Santiago die me riep maar een weg richting Rome, de 'Via Francigana'.  Plannen werden gesmeed en ondertussen sta ik aan de poort van een nieuw avontuur.  Vrijdagochtend 6u30 zit ik op een vliegtuig richting Genève, daarna nog even treinen naar Laussane en vandaar is het dan te voet verder.  Waar ik ga uitkomen weet ik niet.  En dat is deze keer ook niet nodig.  De weg naar Compostella is de route van de kracht, een doel was daar belangrijk.  Ik moest mijn kracht voelen, weten dat ik het kon, alleen 2600 km stappen.  De route naar Rome is de route van het hart.  Mijn grote doel is nu niets te moeten, gewoon lekker te mogen en veel veel te genieten. Op de mij meest gestelde vraag als mensen horen wat ik ga doen "Hoeveel km doe je dan gemiddeld per dag"  kan ik deze keer geen antwoord geven en dat voelt goed.  Ik heb er zin in !

1. Op de Beeck Isolde:
    25 juni 2014
    Niks moet maar alles kan! Het t rijkste gevoel van vrijheid en zichzelf kunnen zeggen: ik mag het doen. Van elk ogenblik er 200% van profiteren !!! Good luck en goede reis!
  2. Tine Eyckmans:
    26 juni 2014
    Laad je batterijen maar goed op, wij hebben dit nodig in onze huidige maatschappij. Ik wens je een fijne reis.
  3. Gaby Luyckx:
    26 juni 2014
    Geniet van deze reis en ik ben weer héél benieuwd naar je reisverhalen !!!
  4. Erika:
    Succes, ik denk aan je!
  5. Cathy:
    26 juni 2014
    o super !! geniet ervan en we kijken uit naar de avonturen.
    laat het een goeie inspiratie zijn en tot nadien xx
  6. Karin:
    26 juni 2014
    Wat zou ik graag een vogeltje zijn dat op je schouder mee kan genieten van al dat moois... Want om zelf al die kilometers te stappen...? ;-) Geniet met volle teugen van elke stap en elke nieuwe dag, die batterijtjes raken ongetwijfeld weer snel bomvol vernieuwde energie! Dikke knuffel en ontelbaar veel onvergetelijke momenten toegewenst nichtje! xxx
  7. Annie Dujardin:
    26 juni 2014
    Het ga je goed , mogen geluk en voorspoed met je mee stappen xxx
  8. Linsey van loock:
    26 juni 2014
    Lieve collega, geniet er met volle teugen van. Meer is niet nodig. Ben zeker dat we hier geweldige verhalen gaan lezen over jou avontuur. Dikke knuffel
  9. Ilse:
    26 juni 2014
    Ik ben trots op je! Trots dat je weer op stap gaat en vooral dat je ons mee laat genieten. Niet mijn woorden, maar ze drukken wel uit wat ik je wens: “May the wind always be on your back and the sun upon your face and may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.” Tot binnenkort, collega!
  10. Thijs:
    27 juni 2014
    Ik wacht vol ongeduld op de verhalen op je blog! Geniet ervan, Tonia!
  11. Mark Baudemprez:
    27 juni 2014
    Veel succes en vooral genieten ! Dat is wat ik je wil wensen op je tocht !
    Just Go for it !

Ik kijk met belangstelling uit naar je avontuurlijke verhalen.

Groeten,
    Mark
  12. Catrien:
    27 juni 2014
    Héééél veel genieten onderweg.
    groetjes Hans en Catrien
  13. Superchrissie:
    Geniet Tonia....
    van alle mooie dingen die je pad zullen begeleiden en beleef alle dingen die je pad zullen verrijken!
    Er zullen vlinders zijn in overvloed, alleen al om even te kijken hoe goed je dat allemaal doet!! ✨