Een leuk regendagje

9 augustus 2009 - La Coquille, Frankrijk

Ik bevond me vandaag in het gezelschap van 2 Franse heren: Bernard, een echte Parisien en Francois met als thuishaven Bar-Le-Duc.  Beide heren zijn gepensioneerd maar verder zijn er weinig gelijkenissen tussen de 2.  Bernard is een oud-leraar die een groot stukje van de wereld heeft gezien maar vooral gek is van Parijs.  Hij stapt de Camino in een jeansbroek, stadsschoenen die hij elke morgen poetst en met een kleine rugzak ( en hij vraagt zich af waarom de mensen geen pelgrim in hem zien :-)).  Francois is een ex-taxichauffeur die rondstapt met zware wandelbottinen, een joekel van een rugzak en een houten stok.  Bernard hanteert een zeer gepassioneerd taalgebruik ( de merdes, puteins, vachement,... vliegen hier in het rond) en praat nonstop.  Francois is een rustige man die af en toe met een grote smile een rake opmerking maakt.

We hebben vandaag met zijn 3'en door de regen geploetert maar ik heb me rotgeamusseerd met die 2.  Het was leuk om die verschillende persoonlijkheden te horen discussieren over politiek, het sociale systeem van Frankrijk, godsdienst, enz.  Het was ook ontroerend om ze samen een kaars te zien branden in een kerkje om de regen te doen ophouden ( heeft geen bal geholpen trouwens, na het mooie gebaar is het er echt met bakken beginnen uitvallen :-))

Vanmiddag ben ik samen met mijn boeiende gezelschap weer netjes met mijn achterwerk in de boter beland want we werden uitgenodig door een moeder van 3 (bijna 4) om te komen lunchen.  Dat gaf ons te kans om ons een beetje te verwarmen en wat op te drogen.

En zo wordt een eigenlijk triestige dag ( 32 km in de regen is echt geen fun) een hele leuke dag.

1. Martine:
    23 augustus 2009
    warm hé - ik kan het geloven mijn kleren plakken aan mijn lijf tijdens het werk op de Golf
    ook voor mij is het einde in zicht - spijtig
    ik sms je wel - de kaart van Frankrijk ligt open op mijn tafel ik volg je een beetje op deze manier
    dikke kus
    Martine