La jeune fille

22 augustus 2009 - Orthez, Frankrijk

Weer flink gestapt , 32 km en na de platte Landes (deed me denken aan de Heide en de Hoge Veluwe) beginnen we terug veel te klimmen en te dalen.  We vingen ook een eerste glimps op van de Pyereneeen, Spanje roept!

Vandaag ook veel inzichten gekregen.  Voor ik op deze reis vertrok was ik een vrouw die ergens onderweg een stukje van haar natuurlijke vrolijkheid en enthousiasme was kwijtgeraakt.  Er hing iets zwaars over me.  Een lieve vriend heeft me ooit eens vergeleken met Fado, de nostalgische, Portugese muziekstijl en ik denk dat hij er niet ver naast zat.  Tijdens deze reis is dat lichte, vrolijke stuk van mezelf volledig terug tot leven gekomen.   Dit is een dubbel proces geweest.  Enerzijds heb ik een stuk verdriet doorleeft en getransformeerd in de periode dat ik alleen heb gestapt.  Anderzijds heb ik enorm veel vrolijkheid gekregen van alle clowntjes met wie ik heb gestapt: Anneke en Rinze, Fabrice, mijn Bertje, Bernard, Philippe en Robin (Dank u!).   Ik heb 'het jonge meisje', het deugenietje in mezelf terug ontdekt en ik wil haar in de toekomst meer ruimte geven in mijn leven dus watch out :-)