Gezelschap

25 juni 2009 - Rimogne, Frankrijk

Een vrijend koppeltje in een auto op een stil weggetje ergens tussen Rocroi en Rimogne kreeg vandaag onverwacht gezelschap.  Een beetje een gegeneerde pelgrim is voorbij de piepende wagen geslopen :-).

En diezelfde pelgrim kreeg vandaag voor het eerst wandelgezelschap.  Anneke en Renze, een sympathiek Fries koppel heeft me uit een weiland gevist en me heel de dag gezelschap gehouden.  Dat was nu net wat ik gisteren gewenst had.  Het sportieve koppel is in Maastricht vertrokken en wandelt een maand in de richting van Vezelay.  Rugzakken zijn niets voor hen en daarom trekken zij rond met een caravan.  Dit betekent dat zij elke dag een dubbele sportieve prestatie neerzetten.  De fietsen worden op het eindpunt gezet met de auto.  Deze brengt hen dan weer naar het beginpunt van de dag.  Vandaar wandelen ze dan naar het eindpunt en fietsen dan weer terug naar het beginpunt.  Chapeau hoor.  Ik denk niet dat veel mensen van hun leeftijd(60+) het nadoen.

Ik heb eindelijk nog eens een pc onder mijn vingers gekregen met een internetconnectie.  Geen internetcafe te ontdekken de laatste dagen maar nu logeer ik in een Chambre d'hotes en de tienerzoon is zo vriendelijk geweest om zijn pc aan me af te staan.  Het zal nog wel gebeuren dat ik een tijdje niet online kan maar ik blijf gewoon lekker schrijven met pen en papier tot ik ergens mijn avonturen kan intypen.

Aan Joke en Kay: meer dan welkom!  Jullie kunnen me bereiken op 0497 97 79 97.  Ik kijk ernaar uit!

1. anneke:
    26 juni 2009
    ale das altijd leuk met mensen samen!
    in de les praten we wel over je!
    spijtig dat je er niet was. we hebben de laatste les goed afgesloten met natuurlijk een glaasje cava!!!
    nog veel succes en tot de volgende mail
    Anneke
  2. Ilse Dullaert:
    Hey GI Tonia, :-)
    Ik vind het héérlijk om over je avonturen te lezen en kijk uit naar de mailtjes die me eraan herinneren dat je een nieuw bericht hebt gepost.
    Fantastisch om te lezen dat je zo geniet van prachtige (natuur)momenten, van onverwachte ontmoetingen en een lekker pakje friet ;-)
    En super dat je al zo veel geluk hebt gehad met je slaapplaatsen!
    Ik wens je nog een verrassende, zonnige en mooie reis toe, op weg naar jezelf.
    Een dikke knuffel,
    Ilse
  3. annie:
    Hey Tonia ,
    Blij weer even wat nieuwtjes van jou te lezen.
    Kan jij me een beetje toelichten welke richting je uitstapt? ik ga namelijk een paar dagen richting Frankrijk en als dat bij jou in de beurt zou zijn, wil ik je wel even dag zeggen ;
    Heel dikke knuffel
    annie
  4. Kroketje:
    27 juni 2009
    Helaba,
    We waren al ongerust om geen berichtjes meer te kunnen lezen! En dan plots een hele trits!!!! Fijn dat België zo tof is meegevallen en dat je nu in de Camino 'arias' begint te stappen! Hier is het verschrikkelijk heet dus terrrasjesweer, BBQ's, ... ook genieten dus! Woensdag zijn we naar Kreta en als er ondertussen geen berichtjes meer komen: doe dat fantstisch, volhouden en heel veel mooie momenten in je 'nu-ik' naar je 'andere-ik' !!! zoen