Gezelschap

12 juli 2014 - Pavia, Italië

De laatste 2 dagen heb ik eindelijk echt gezelschap. Paul is een 65 jarige Engelsman die op 9 mei in Londen vertrok en half augustus in Rome hoopt aan te komen. Hij is lange tijd zwaar ziek geweest, hij had chronische vermoeidheid maar de laatste 4 jaar is hij dankzij nieuwe medicatie beter. Hij heeft ook gemerkt dat wandelen hem goed doet en is dit volle bak gaan doen. Hij heeft een stuk van de Camino Frances gedaan in Spanje, de Via platta van Sevilla naar Santiago, tochten in Ierland, Zwitserland en zijn thuisland, en nu is hij hier. Hij wandelt ook niet zomaar. Met zijn tocht zamelt hij geld in voor de Alzheimervereniging ' singing for dementia'. Hij zingt zelf en merkte dat zijn moeder, toen zij dementeerde haar emoties uitdrukte door liedjes. Knap he! (Meer info op http://www.justgiving.com/teams/paul-london2rome-walk). Het is fijn om op stap te zijn met iemand die ook helemaal in de pelgrimspirit zit. We zijn al 2 dagen ervaringen en verhalen aan het uitwisselen. Mijn wereld wordt weer een stukje groter. Samen worden we goed verzorgd door de Italianen. Gisteren moest ik mijn brood niet betalen omdat ze zagen dat ik een pelgrim ben, we kregen onderweg flesjes water aangeboden en een man stopte met zijn fiets om ons een verkorte route te tonen. Aan de andere kant van het dorp kwamen we hem terug tegen want hij wilde er zeker van zijn dat we het gevonden hadden. We worden ook vaak aangesproken of nageroepen met bueno camino. Echt lief en leuk allemaal. Het enige wat minder leuk is momenteel is het weer ( het blijft kwikkelkwakkel met zware onweders) en de honderden muggen die me levend lijken op te eten. Maar ook daar wordt er beterschap beloofd. Nog 2 dagen en dan komt de zon ( optijd voor jullie komst Wendy en Bertje) en ik heb me net bij de farmacia een super-antimuggenmiddel aangeschaft. Niet echt diervriendelijk maar dood aan die rotbeestjes!

1. Welmoed:
    20 juli 2014
    Sterkte met de muggen!! Heb er ook een gruwelijke hekel aan.. Maar bedenk maar zo: je bent blijkbaar erg lekker! ;-)