Gewicht

1 juni 2009

"Hoeveel gewicht ga je meesleuren in je rugzak?" is een veelgestelde vraag.  Ik moet hem nog inpakken maar ik schat dat het zo'n 12 à 13 kg gaat zijn.  Niet echt iets om van wakker te liggen voorlopig.  Waar ik het sinds vandaag wat moeilijker mee heb is mijn eigen gewicht :-) Toen ik vanmorgen, voor het eerst sinds lange tijd, mijn 2 voetjes op de weegschaal plaatste moest ik toch eens 2 keer kijken.   Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel gewogen!  Ik heb de laatste tijd ook echt wel onbeschaamd geschranst.  Het lijkt wel of mijn lichaam voelt dat er een grote inspanning staat aan te komen en het een hele reservelaag wil aanleggen.  Ik heb constant honger en eet tegenwoordig ook onbeschaamd de borden van mijn tafelgenoten leeg.  En alles smaakt naar meer, Help! :-) Mijn broeken beginnen zich echt om mijn buik te spannen.  Man dat zit ongemakkelijk!  Ik heb al menige knop moeten openzetten na weer eens een overvloedige maaltijd :-)

Ik troost me met het feit dat ik het er binnekort toch weer allemaal zal afstappen. Anderzijds moet ik natuurlijk nog wel in mijn trekkingsbroeken geraken.  Mijn lijf nu overtuigen om minder te gaan eten dat zit er niet echt in.  Zeker niet met al die afscheidsdineetjes die nog gepland staan (yummie, yummie, yummie).  Meer beweging en liters water drinken zijn dan het enige alternatief.  Sinds vandaag sta ik dan ook op een strak trainingsprogramma:  4 uur sport per dag waarvan bij voorkeur 2 uur wandelen, 1 uur fietsen en 1 uur stretchings, yoga, buikspieroefeningen en rugoefeningen.    Nu maar hopen dat ik me volgende week vrijdag toch op een iets of wat comfortabele manier in mijn broek zal kunnen wurmen ;-)

1. T.Alma:
    2 juni 2009
    Lieve Tonia ,vanuit Santa Pola veel liefs en moed toegewenst, in gedachten stappen we met je mee.

T.Alma
  2. Op de Beeck Isolde:
    2 juni 2009
    Hélo Tonia,wat zouden we doen zonder het deel van onderbewuste hersens? Maar één oplossing: gewicht aannemen! Kun je de broeknoop niet dicht? Neem bretelen mee, zeker worden die grammetjes er later afgelopen en gaat knoopje terug dicht. Alle wensen voor een goed vertrek en tot 15 of 16 juni?
  3. annie:
    He Tonia ,
    Nog even en je bent op weg en dan smelten de kilootjes wel weer weg.
    ga er voor he.
    Veel plezier , mooie ontmoetingen en pracht weer.
    Kortom , geniet er tenvolle van.
    Liefs ,
    Annie
  4. monica:
    3 juni 2009
    Hola Tonia
    no te preocupes por los kilos de más!
    Mucha suerte y que la pases super
    Cariños
    Monica
  5. Kroketje:
    7 juni 2009
    Don't worry about de kilootjes! Die zullen er snel weer afgelopen zijn! Vetlaagje heb je nu echt nodig want er staat wat te wachten aan inspanning. Leuk om te lezen toch dat je de restjes van je tafelgenoten met veel genieten nog opeet.... Ik tel mee af en geniet ondertussen nog van de vele mensen om je heen!! Arlette