Georganiseerde chaos

13 september 2009 - Bercianos del Real Camino, Spanje

74 mensen in een herberg die voorzien is op 45.  Problema? No problema volgens onze Spaanse en Canadese gastvrouw.  We leggen gewoon matjes op elke mogelijke vrije plek en als die op zijn kunnen de mensen nog altijd op de grond slapen. Ik ben vandaag de gelukkige eigenaar van een matje voor 1 nacht.  De plaats is een beetje ongelukkig ( in de gang waar iedereen langs moet om naar het toilet te gaan, ik zal niet veel slaap krijgen vrees ik maar dat haal ik morgen wel in met een lekkere siësta) maar ik ben er heel gelukkig mee. Koken voor die 74 mensen, problema?  No problema.  Iedereen werd mee aan het werk gezet en al heel snel werd er een looksoep, een lekkere sla en meloen op de tafel getoverd.  Iedereen moest heel dicht tegen elkaar zitten maar dat droeg alleen bij tot de sfeer. Er werd lustig gekletst tussen de 20 nationaliteiten die aanwezig zijn vandaag en nadien werd er veel gezongen.  Ondanks het gesprek aan comfort ( 2 toiletten voor die 74 mensen, misschien wordt dit nog een problema vannacht :-)) was iedereen heel happy vandaag.  Er heerst hier een geweldige energie.  Ik ga weer slapen als een gelukkig mens.