Frenglish

16 augustus 2009 - Saint-Ferme, Frankrijk

Ik bevind me ondertussen in het gezelschap van 3 charmante heren: Bernard alias Monsieur croissant (hij kan niet leven zonder zijn dagelijkse croissant), Philippe alias le Docteur (hij zorgt zeer goed voor ons, verzorging van blaren , massages, enz...) en Robin alias le Duc (het is een engelsman uit Oxford die zeer beschaafd Frans spreekt).  FYI : ik heb van hen de bijnaam La Gazelle gekregen (mooi he :-)).  Ik lach me een breuk met deze heren.  Het is moeilijk om de vele hillarische momenten over te brengen (you had to be there) maar ik zal mijn best doen en jullie 1 anecdote meegeven als voorbeeld. Vanmorgen werden we aan een klein kerkje tegengehouden door een vinnig Frans vrouwtje die ex-pelgrim bleek te zijn en die ons enthousiast het plaatselijk kerkje wilde tonen.  Na rustig alles bewonderd te hebben nam Bernard (met rugzak) plaats op een van de kerkstoelen.  we hoorde een grote krak en de achterkant van de stoel viel eraf.  Robin, als solidaire pelgrim, ging onmiddelijk voor Bernard staan zodat het vrouwtje het niet zou zien en zei "Bernard ne 'move' pas". (Andere voorbeelden van zijn grappig taalgebruik zijn : "The breast à droite en "this is not very joli").  Bernard heeft met rode kaken alles opgebiecht aan het vrouwtje en het was ok maar dit pelgrimmetje deed ondertussen bijna in haar broek van het lachen.  Mijn buikspieren worden goed getraind hier :-)

1. Christiaan:
    25 augustus 2009
    Hey, Gazelletje
    ik voel dat je enorm van je tocht geniet! Super meer kan ik er niet van zeggen, alhoewel ,er valt héél wat over te zeggen maar dat zal voor later zijn!! Maar het is mooi jouw te horen genieten,verder fladder ik lustig mee!!
    Greeeeeeeeeeeeeeetzzzzz,
    t'cape'ke.