Filip en zijn paard

28 juni 2009 - Asfeld, Frankrijk

Gisteren heb ik Filip ontmoet.  Filip en zijn paard Renske.  Ze zijn samen in Aalter vertrokken en het plan is om de Camino te volgen tot iets voorbij de Spaanse grens.  Daar heeft Filip namelijk zijn vrouw verloren vorig jaar.  Zij is verongelukt tijdens een bergtocht.

Straffe man, die Filip!  Zoiets meemaken en het dan toch kunnen omzetten in iets positiefs.  Want dat deze tocht voor hem iets positiefs is, staat buiten kijf.  In de 11 dagen dat hij nu op weg is heeft hij al zoveel mooie ervaringen gehad.  Zijn ogen schitterden toen hij ons vertelde wat hij allemaal al heeft meegemaakt sinds zijn vertrek.  De mensen ontvangen hem en Renske zeer gastvrij, het paard blijkt een echte deuropenener te zijn.   En in de bossen heeft hij een halve zoo gezien : everwijnen, een groot hert, reeën, ... Dieren trekken andere dieren aan.  Ik wens hem heel veel succes op zijn tocht.  We zien elkaar waarschijnlijk wel weer, ergens op deze wonderlijke weg.

1. Danny Braem:
    29 juni 2009
    Je maakt wat mee zeg! Ik zal hier wel sprookjes uit mijn duim zuigen, bij jou komen ze gewoon naar jet toe. Maar het is maar dat het voor jou is weggelegd, mijn beste Tonia! Nog veel stapgenot van

Danny
  2. Op de Beeck Isolde:
    30 juni 2009
    T'ja mensen zijn maar zo'n soort dier, en zo iets op de rug van een echt dier(en zeker een paard) doet natuurlijk gemakkelijker alle deuren open!!!
    Toffe nieuwtjes van je aventuur, maar mijn potlood en ik lopen verloren op de kaart! Hoe ver zit je?Geef de naam van je aankomstpuntjes! Ik hoop dat de Spaans zon die wij hier hebben dapper met je meestapt!27,8°C in de lommer en 34,6°C in de zon hier!Dikke groetjes!!!!! Morgen 1/7 krijg ik bezoek van Alma.