Eten

3 juni 2009

Eten, eten en nog eens eten daar is mijn brein bijna 50% van de dag mee bezig. Om de aandacht van het onmiddelijk vullen van mijn maag af te leiden ben ik vandaag dan maar al wat inkopen voor de tocht gaan doen.

Wat voor knabbeltjes neemt een pelgrim zoal mee in zijn rugzak?  Ijsroom? Nee dat smelt te snel?  Chocolade? Zelfde probleem (grrr), bakken bbq vlees en verse groenten, frans brood en een fles wijn? Ietsjes te zwaar :-)

Een verstandige pelgrim zorgt voor etenswaren met een grote voedingswaarde én een licht gewicht.  In die categorie lichtgewichten vinden we de crackertjes, rijstkoeken en mueslirepen.  Iets praktisch voor op de boterham 's morgens als je uit je tentje kruipt is de tube met chocopasta en de kleine potjes groentenpaté.  En het gerecht bij uitstek voor de noodsituaties (geen bakker of winkeltje te bespeuren gedurende een hele dag stappen) is het blikje tonijn met groentjes.

Met vanavond weer een bbq op het programma kan ik niet echt wild enthousiast worden over de inhoud van mijn etensrugzakje, maar eenmaal onderweg gaat het me dubbel en dik smaken (hoop ik toch).