España

27 augustus 2009 - Roncesvalles, Spanje

Hola amigos, ik ben in Spanje!  Doelstelling 3 is bereikt! De wandeling in de Pyreneeën was gewoonweg prachtig. Ik voelde me heel dicht bij de natuur vandaag.  Wilde paarden gezien, adelaars en van heel dichtbij een 30 tal gieren die een schaap aan het verorberen waren.  Bernard heb ik moeten achterlaten in Saint-Jean.  Hij heeft een tentenitis en moet een aantal dagen rusten.  Ik vind het echt heel erg voor hem want hij was super gemotiveerd om verder te gaan.  Maar ik heb gezelschap gekegen van thuis:  Catherine is hier om een dag of 3 met me mee te stappen.  En heel moedig klimt ze dan meteen 1200 met me mee.  Ze heeft het super gedaan maar wel wat afgezien.    De meeste pelgrims die hier zijn (ik schat een 90 tal) hebben vandaag hun eerste dag gestapt. Ik heb vanavond al wat blaartjes gezien en mensen die licht manken.  Binnen een dag of 2 verwacht ik de eerste afhakers. Met mij gaat het fysiek gelukkig super goed.  Vandaag was echt genieten.  Ik voel me echt heel sterk.

1. Catrien:
    Hoi Pelgrimertje.

Wat ben ik trots op je. Zoveel mijlpalen in je toch. Daarnaast ben ik ook jaloers dat ik niet een stukje met je mee ben.
    Veer succes ver nog. Ik kijk vol verwachting naar volgend stukje
    Catrien
  2. Rinze en Anneke:
    27 augustus 2009
    Hee, signorita Tonia!!!Gefeliciteerd met deze etappe!!!! Je bent een echte geweldenaar, we zijn trots op je en naar het nu lijkt ga je het helemaal redden!! Toppie hoor! Je stukjes zijn elke keer een belevenis en we lezen ze met veel plezier. Tot de volgende keer!! Dikke pakkerd van Rinze en Anneke.
  3. Wendy:
    liefste zus,

gisteren hebben we nog ge smst, maar nu heb je toch weer letterlijk en figuurlijk een grens overschreden. Knap! En wat een fantastische conditie heb je opgebouwd op deze 2 maanden, hopelijk kan je de potentiel afvallers rondom je motiveren om toch rustig verder te doen, ieder op zijn eigen tempo, zoals jij zegt niets moet, alles mag. Ik had graag een weekje met je meegelopen want volgende week ben ik vrij, maar je bent nu toch erg ver weg en zo ver rijden... Vanavond maakte mijn autotoje weer pruttelende geluiden die nogal ongezond klonken...
    Dus ik denk hij haalt het niet

liefs
    wen
  4. Suzy:
    28 augustus 2009
    Hoi Toontje,
    Door je verhalen laat je ons meegenieten van zoveel moois. Ik voel me virtueel toch een beetje in je rugzak zitten.
    ik kijk er nu al naar uit om je terug te zien en samen te brunchen. keitof meisje dat je voluit gaat voor dit avontuur. ik word enthousiast van jouw enthousiasme. Geniet met grote slokken.
    liefs,
    Suzy
  5. Mark:
    28 augustus 2009
    Hallo beste Tonia,

Nen dikke proficiat met alweer een nieuwe mijl- en grenspaal die je bereikte. Hoewel je steeds verder weggaat lijk je dichter en dichter ... dat zal dan wel dichter bij je doel zijn. In elk geval wordt je sterker en sterker, groter en groter.... een reus ! Ik zou zeggen geniet van de tocht maar dat was je zekr al aan het doen. Ga zo verder ...

Mark
  6. Kroketje:
    29 augustus 2009
    Hé Tonia,
    Ben eindelijk 'bijgelezen'.... gewoon fantastisch wat je presteert en ik ben superblij dat je dit niet helemaal alleen moet doen! Waar haal je toch de kracht vandaan.... Eerlijk ik zou het ECHT niet kunnen maar als ik alles zo lees, bekruipt me de goesting om het ooit toch ook eens te proberen... Hier véééééél administratie en werk. Toch ook al een toffe zomer gehad.. Met tegenzin zie ik nu op tegen de 'opnieuw naar school stress'. Weer in de files, weer die ochtendrush, ... Enfin dus typisch het Belgische arbeidersleventje.... Puur zoveel mogelijk uit al die mooie momenten en sla ze diep op in je innerlijke schoonheid! Tof dat je zo verwend werd door Martine! Ben benieuwd om je terug te zien, echt waar! Stap ze en laat ons verder een beetje mee genieten hé. xxx
  7. T.Alma:
    29 augustus 2009
    Ola Tonia ,es fantastico todo lo que haces y aun que no te escribo mucho , leo todos tus mensajes que tienen mucho sabor...weet je al wanneer je reisverhalenboek uitgeeft??? want iedereen geniet van je verhalen...en leeft met je mee al zitten wij wel in onze luie stoel en jij in de prachtige natuur met dikwijls fantastische mensen om je heen.
    Nog veel moed en stapplezier .we volgen je in gedachten.Liefs T.Alma
  8. MINNE Guy & Fabienne:
    30 augustus 2009
    Super Tonia, nous sommes très heureux de t'avoir rencontré sur la fin de notre parcours annuel et te souhaitons un merveilleux chemin...Nous sommes très fiers de toi et pensons tous les jours à toi. Ton joli sourire nous a apporté beaucoup de soleil et tu représentes fièrement notre petite Belgique.
    Proficiaat...(les "petits" wallons). Dikke kus.
  9. Miek:
    31 augustus 2009
    Dikke zoenen voor jou. Super dat je al zo ver bent. Nog even en het doel is bereikt. Ik ben alvast super de muper trots op jou. Ik ga jou helemaal plat knuffelen als ik je weer te zien krijg.

Miek