De eerste keer

12 juni 2009 - Mechelen, België

Vandaag was een dag van eerste keren.  Voor de eerste keer alleen op stap. Voor de eerste keer afscheid nemen van Bert en hem voor de eerste keer alweer terug zien (niemand heeft gezegd dat elkaar loslaten gemakkelijk zou zijn he, we doen het dus in stukjes :-)). Voor het eerste keer naar het toilet gaan in een klein stationnetje met je rugzak op en er niet meer afgeraken :-). Voor de eerste keer beseffen dat de mensen die routebeschrijvingen maken wel eens een andere notie kunnen hebben van 'even' en 'dan meteen' en daardoor voor de eerste keer verloren lopen.  Voor de eerste keer kramp voelen in je kuit.  Voor de eerste keer dat zalige terrasje doen als je beslist hebt dat het genoeg was voor vandaag. Voor de eerste keer de zon verstoppertje met je laten spelen ( zonnebril op, zon weg, zonnebril af en veilig weggeborgen, zon terug :-)).  Voor de eerste keer dansen met de vlinders.  Voor de eerste keer 2 uur geen mensen zien. Voor de eerste keer beseffen dat je in je hoofd 1,2,3,4,5,6,7, zo gaat het goed, .... aan het zingen bent.  De eerste tranen wanneer je de warmte en bezorgdheid hoort in de audioboodschappen die werden opgenomen op je afscheidsfeestje. Voor de eerste keer beseffen dat het ruisen van de bomen lijkt op het geluid van een waterval.  Voor de eerste keer dat zalige gevoel van het uitdoen van de bottinen en het masseren van de voetjes.  Voor de eerste keer beseffen dat jij de stinkie pinkie bent die daar rondloopt(er is geen deo bestand tegen de geur van de echte pelgrim :-)). Voor de eerste keer zeer warm onthaald worden op je slaapplaats (dank u Dominique en Stijn!).  Voor de eerste keer verrast worden door het bezoek van een vriend (dank u Nico!). Voor de eerste keer de schaafwonden van de rugzak voelen.  Voor de eerste keer echt beseffen aan welk avontuur je nu eigenlijk bent begonnen.

1. Op de Beeck Isolde:
    14 juni 2009
    Eerste maal nieuws nu de reis begonnen is. Elke nieuwe dag die begint is een''Eerste Keer'' en wens je veel plezante Eerste Keren!!! Stap na stap lopen we allemaal met je mee in ons hoofdje .
    Isolde
  2. Kroketje:
    14 juni 2009
    Toen ik opstond was het serieus aan het regenen alhoewel ze mooi weer voorspeld hadden en toen dacht ik aan een pelgrim dit waarschijnlijk al effe aan het stappen is.... én nu regent het nog..... hopelijk vind je een warme plek vanavond !!!!