Conques

6 september 2011 - Conques, Frankrijk

Gisteren kwamen we aan in Conques.  Een prachtig stadje waar men als pelgrim geweldig wordt ontvangen.  In de abdij stond een hele bende vrijwilligers klaar om ons te drinken te geven, ons rugzak naar boven te dragen en al onze vragen te beantwoorden. Na een geweldig maal met wel 100 pelgrims werden we uitgenodigd door ons 4 vrienden voor een afscheidsdrankje want Wendy en ik hebben  besloten om een dagje 'vakantie' te nemen in Conques.  We moeten nog maar zo'n 500 km stappen en we hebben nog 4 dagen en Wendy heeft haar knie gisteren verzeerd bij een iets te snelle afdaling.  Na een laatste slaapmutsje werden we nog getrakeerd op een orgelconcert door 1 van de monikken in de prachtige kerk, kippenvelmomentje.

We sliepen vannacht voor het eerst in een echte 'dortoir'.  Na deze nacht weet Wendy wat het is om te slapen omgeven door snurkers en 's morgens gewekt te worden door het geritsel van plastic zakjes.  Gelukkig kan ze hier nu rustig de hele dag van bekomen.  Voor mij bracht dit me 2 jaar terug in de tijd.  Klinkt misschien raar maar ik heb dit toch wel heel erg gemist.