Cadeau'tjes

10 juli 2009 - Bar-sur-Seine, Frankrijk

Dat de Camino cadeau'tjes geeft wist ik al lang maar vandaag heb ik er toch heel veel gekregen.

Cadeau 1 : een sympathiek Nederlands koppel ( Lan en Ilna )dat ik gisteren in de Chambre d'hôtes heb ontmoet stelt voor om mijn bottinnen naar een schoenmaker te brengen in mijn plaats van bestemming zodat ik ze dezelfde dag nog gemaakt kan ophalen.

Cadeau 2 : tijdens een avondwandelingetje gisteren vond ik Fabrice en zijn tentje in een veldje.  Fabrice is een sympathieke leraar die met gehandicapten werkt en 3 weken een stuk van de tocht naar Compostella gaat doen.  Vandaag vond ik hem terug in een veldje toen hij aan het lunchen was en we hebben samen een zeer aangename wandeldag gehad.

Cadeau 3 : heerlijke frambozen langs de kant van de weg, njam njam

Cadeau 4 : tijdens het boodschappen doen, staat Fabrice erop al mijn boodschappen te betalen.

Cadeau 5 : aan de supermarkt worden we aangespreken door ene Gilles Vignes (we hebben hem ondertussen omgedoopt tot Saint Gilles :-)).  Hij had mijn St-Jacobs schelp gezien en blijkt gepassioneerd te zijn door de weg.  Hij heeft zelf al een groot stuk afgelegd met zijn neef (hij doet het in etappes) en vertrekt eind augustus voor het laatste stuk vanaf Logrono.  Hij biedt aan ons even mee te nemen naar wat hij zijn kleine paradijsje noemt, iets buiten Bar-sur-Seine zodat we daar wat kunnen ontspannen.

Cadeau 5 : aangekomen in le petit paradis (en dat is het echt, fantastisch huis aan de Seine met watervallen, enorme oeroude bomen, ....) biedt hij ons aan daar te overnachten en te dineren samen met hem en vrienden die komen logeren.

Cadeau 6 : zwemmen in de Seine en in de watervallen, koud maar een geweldige ervaring.

Cadeau 7 : een kano-tochtje op de Seine

Fabrice en ik zijn echt met ons gat in de boter gevallen bij Saint Gilles.  Het was een 5-sterren verblijf. Zoiets maak je maar 1x in je leven mee. Dank u!