bedbugs

14 september 2009 - Mansilla de las Mulas, Spanje

"sleep tight and don´t let the bedbugs bite"  heeft hier een bijzondere betekenis gekregen. Verschillende pelgrims zijn het slachtoffer geworden van de gemene beestjes.  Ik ken het Nederlandse woord niet voor bedbugs maar ze leven vooral in de matrassen,  bijten hun slachtoffers en leggen eitjes op de kledij en in de rugzakken van hun pelgrimslachtoffers.  De jeuk is verschrikkelijk vertelde Pavel me.  Toen hij me zijn rug en benen liet zien die vol staan met beten begon het plots over mijn hele lichaam te jeuken ( ik heb een te groot inlevingsvermogen :-)).  Vandaag ook een Belgische vrouw ontmoet die gebeten werd.  Zij heeft veel van de beten opengekrabt en dat ziet er allemaal zeer onsmakelijk uit.  Vandaag ook een berichtje gekregen van Piet (de Zuid-Afrikaan) : " the boys are down"  Piet staat vol beten en heeft een allergische reactie.  Laat ons open dat een antibioticakuur ervoor zorgt dat hij en Otto hun trip toch nog verder kunnen zetten.  Ik ben voorlopig bugfree maar daarnet mijn lichaam toch grondig geïnspecteerd onder de douche.  Vanaf nu wordt mijn bed grondig geïnspecteerd voor ik naar dromenland vertrek :-).

1. Miek:
    14 september 2009
    Hey Schattie,

Net gezien dat je kei dicht bij de eindmeet bent! Joepie de poepie dan mag ik je weer platknuffelen ;-)
    Wat kijk ik er naar uit! Doe zo verder en blijf genieten!

Dikke kus

Miek
  2. annie:
    15 september 2009
    Hey Tonia ,
    Met veel plezier heb ik al je verslagjes gelezen,die ik gemist heb tijdens mijn vakantie.
    het gaat je goed meisje!
    Vanavond(15/09) hebben wij onze eerste les spaans tweede jaar, we zullen je missen!
    Dikke knuffel en veel genieten !!!
    Annie