Allemaal beestjes

17 juni 2009 - Eghezée, België

Zo in de natuur wandelen maakt je heel bewust van al het leven om je heen.  Onze wereld is gewoon vergeven van de dieren.  Zo werd ik vandaag aangevallen door een gigantisch groot, gevaarlijk beest. Ik geloof dat ze het een mug noemen :-)  De mug is maar een van de kleine beestjes die me omringen. Je hebt ook de vlieg, ongevaarlijk maar soms lichtelijk vervelend.  De vlinder, een magisch wezentje dat altijd in de lucht lijkt te dansen en, iets dichter bij de grond, de kever en onze vriend de slak (ik heb vandaag spijtig genoeg veel geplette vriendjes gezien op mijn pad).

De wereld van de dieren is ook een wereld van geluiden. Mijn I-pod heb ik hier echt niet nodig want ik wordt regelmatig getrakteerd op een kikkerconcertje of een vogelgezang-symphonie.  Soms zitten er echter ook storende geluiden tussen.  Er zweeft hier iets in de lucht dat lijkt op een vogeltje maar het maakt het geluid van zo'n kinderspeelgoedje waarin je moet knijpen.  Vreemd hoor :-)

Vandaag logeer ik bij mijn tante Isolde (weer een perfecte gastvrouw trouwens, ik ben toch een gelukzakje).  En hier is het ook echt een beestenboel.  Terwijl ik dit schrijf kijk ik uit op een weide met daarin haar paarden.  De hond Arsouille ligt braaf naast me in zijn mandje en ik deel mijn kamer vanavond met mama en baby poes. Het is enorm boeiend om te observeren hoe het kleintje haar wereld ontdekt.

Ik wil het tenslotte nog even hebben over het grootste beest van allemaal ... de mens :-)  Ik ben vandaag verschillende vriendelijke exemplaren tegengekomen.  Ik kreeg heel wat 'bonne voyage's' en 'goede reizen' toegeroepen door fietsers op weg naar Namen.  Een dame gaf me haar adres en vroeg me een kaartje op te sturen als ik in Santiago aankom en een fietsend koppel leek echt geïnspireerd om de tocht zelf eens te ondernemen.  Ik merk wel dat ik sinds vandaag echt op de Camino zit (ik heb daarstraks de eerste wegaanduidingen gespot)  De mensen herkennen de pelgrim hier.

Morgen stap ik naar Namen en daar neem ik dan samen met mijn hubbieke een dagje rust.  Mijn lijfje heeft dat verdient. Ze heeft het al goed gedaan.  Voorlopige schade : 1 klein blijntje op mijn kleine teen, een beetje rugpijn en 1 verschrikkelijke muggenbeet  :-)

1. Kay:
    18 juni 2009
    Hey Tonia,

Ik lees je avonturen en volg ze op de voet! Ik ben blij de horen dat het goed verloopt.
    Ondertussen hebben Joke en ik de gedachten om je te bezoeken nog niet losgelaten. We zouden dit echt willen doen als je dat nog steeds ziet zitten? We zouden je eventueel tegemoet kunnen komen ergens tussen zaterdag 18 juli en maandag 20 juli?
    Lukt dit voor jou?
    Groetjes
    Kay en Joke
  2. Esmée:
    19 juni 2009
    Wonderlijke tante ben je toch!! Indrukwekkend allemaal, ben blij dat je het zo intensief meemaakt én er enorm van geniet!

Keep your spirits up, sporty spice! En hou ons allen op de hoogte van je stap-avonturen...
    Veel liefs,
    Esmée
  3. Séverine:
    Hallo Tonja,
    Wat sportief ben je! Is Zwitzerland op jouw weg? Denk ik niet, jammer dan! Groetjes op een koude maandag ochtend, and all the best for your trip.
    Séverine
  4. Miek:
    Meisje, meisje,

Wat doe je dat toch knap! Hou de moed er in! Stuur veel zon naar ons en wees een zonnetje voor jezelf!

Dikke kus

Miek
  5. monica:
    Hola tonia
    como te admiro chica!!!!!! felicitaciones y te deseo todo lo mejor
    suerte!! cariños
    Monica( y el clan de la clase de español)
  6. T.Alma:
    23 juni 2009
    de Santa Pola un abrazo muy fuerte para ti. Y que tu camino sea un verdadero encuentro con ti mismo para despues volver con el sol y la luz en tu mente, tu cabeza y tu corazon.Mucho coraje y suerte a lo largo de tu camino. Estamos contigo .
  7. Christine:
    24 juni 2009
    Hoi Tonia,
    ik was ontzettend benieuwd om eens te kijken hoe het met jou gaat.
    ik merk wel dat je verslaggeving is stilgevallen.
    ik zie nu ook dat je in Leuven bent gepasseerd en dat ik dat gemist heb, echt jammer.
    hopelijk maak je het goed, ik kom zeker af en toe supporteren,
    het ga je goed, Christine