Alle wegen leiden naar Rome

7 juli 2014 - Pont-Saint-Martin, Italië

Op de 11 dagen dat ik nu al onderweg ben, heb ik al heel wat verschillende soorten wegen bewandeld : zandwegen, bospaden, rotswegen, dichtbegroeide wegen, hele stijle wegen, platte wegen, stukjes autostrade, rustige wegen en spijtig genoeg ook veel asfaltwegen (nefast voor de de voeten van de wandelaar).  Vandaag liep ik op een origineel stukje van de Via Francigana, een stukje weg waar sinds de middeleeuwen, vele pelgrims hun afdruk op hebben gelaten.  Dat stukje weg was ook niet het meest aangename om te bewandelen want het bestond uit keien en rotsen.  Wetende dat ze het in die tijd op sandalen deden, maakt dat ik me wat schaam voor mijn geklaag van de laatste dagen, verwend Mieke dat ik ben.

Met dat verwend Mieke gaat het trouwens een stuk beter.  De spieren geraken eindelijk getrained.  Ik kon vanochtend zelfs vlot mijn yoga en stretchings doen.  Ook het stappen op zich ging super vlot vandaag en mijn rugzak lijkt veel lichter te wegen.  Yipee, de weg lacht me toe.

1. Miek:
    9 juli 2014
    Hoi schatti, wat ben ik blij om te lezen dat je lichaam en geest zich hebben aangepast aan het ritme van de pelgrim. Ik wou nog even zeggen: You rock, girl!! Veel plezier en genot!