De natuur

9 juli 2009 - La Villeneuve-au-Chêne, Frankrijk

Heb ik jullie al verteld hoe prachtig de natuur hier is?    Er zijn hier enorm veel zonnebloemvelden.  Toch iets bijzonders zo'n zonnebloem. Zelfs als de zon verscholen is achter de wolken zoals de laatste dagen weet ik, dankzij de zonnebloemen, waar ze staat.  Bijna alle kopjes van de zonnebloemen wijzen in de richting van de zon.  Ik zeg wel, bijna.  Hier en daar zit er een rebelse tussen die parmhartig haar achterste laat zien aan de zon (dat zijn mijn favorietjes natuurlijk :-)).

Het landschap begint terug wat heuvelachtig te worden en is vrij gevarieerd:  graanvelden, rivieren, bossen, ...  Vanmorgen liep ik langs een veld gevuld met paarse bloemen en klaprozen en daar dwarelden honderden vlinders in alle kleuren en maten speels in rond.  Ik voelde me even een fee'tje :-). Vanmiddag in het bos had ik het geluk de 3 biggetjes te ontmoeten.   3 everzwijntjes wel te verstaan. Ze knorden er lustig op los en liepen meermaals over het pad voor me.  Ik vond het prachtig om te zien maar was toch blij dat mama of papa everzwijn zich niet lieten zien.

In de latere namiddag was ik dan weer aan een meer te vinden.  Boven me zweefden 5 buizerds en achter me kwaakten de kikkers, zalig !

Een klein vlekje op een voor de rest perfecte dag : de zool van 1 van mijn bottinnen besloot om het midden in een modderig bos op te geven. Mijn gastheer van vanavond gaat proberen hem te lijmen dus dat komt wel in orde.