GI Tonia en de echte l'esprit Camino

22 juni 2009 - Vodelée, België

Vandaag heb ik me een beetje GI Jane gevoeld.  Mijn pad liep door de Ardense bossen en was een echt overlevingsparcours.  Niet alleen weegt mijn rugzak sinds gisteren ongeveer 2,5 kg meer (ik heb nu ook mijn tentje en toebehoren bij) maar het heeft hier de vorige dagen flink geregend en dat maakt dat ik flink door de modder moest baggeren (of glijden soms :-)). Voor het eerst moest ik ook echt klimmen, en niet zomaar klimmen.  De weg was zo stijl dat er touwen aan te pas kwamen waar ik me aan moest optrekken of laten zakken.  Niet zo evident met dat gevaarte op mijn rug.  De echte GI Jane's of Joe's zullen dit parcours ongetwijfeld met veel meer elegantie afleggen.  Ik neem aan dat zij niet staan hijgen als een buffel na het beklimmen van een stijle helling.  Of dat ze zich niet volledig stijlloos op hun achterwerk naar beneden laten glijden wanneer het hen te gevaarlijk lijkt. Maar ik was toch trots op mezelf.  Ik heb zelfs een beetje spiermassa gekweekt in mijn armen denk ik ( voor het eerst in mijn leven zag ik daar een klein bultje verschijnen, kan ook een muggenbeet zijn natuurlijk :-)).

Na dit survival-parcours ben ik een beetje verkeerd gelopen waardoor ik bijna een uur later dan voorzien en zonder water een klein dorpje binnenstrompelde.    En dat heeft voor iets zeer moois gezorgd. Een kwartier voor ik aankwam in Vodelée waren Mijnheer en Mevrouw De Quinemare gearriveerd in datzelfde dorp.  Zij bezitten daar 2 huizen als buitenverblijf en passeerden daar voor een nachtje op hun terugweg van een deugdoende vakantie in Frankrijk.  Toen ik Mijnheer (die zijn wagen aan het uitladen was) vroeg of hij wat water voor me had, boden ze me spontaan hun 2e huis (met zalig bad!) aan als overnachtingsplaats.  En ze hebben me, en plus, ook nog eens een supergezonde maaltijd voorgezet.  Dat is nu de echte l'esprit de Camino se!  Dank u!

1. Danny Braem:
    25 juni 2009
    Het geluk is aan uw zijde! En zo hoort het ook, mijn beste Tonia.
  2. vivi:
    29 juni 2009
    liefste Tonia
    We zijn fier doe zo voort